Rabu, 1 Februari 2012

Pertunjukan fesyen dan selulit di pasar malam presint 2, putrajaya.

            semalam seperti biasa, aku menjengah ke pasar malam di depan pejabat. mengidam nak makan nasi goreng cendawan abang lori yang bagi aku sedap dan cukup rasanya. aku ingat lagi, dulu-dulu masa aku nak beli nasi goreng abang ni, pesan dan terus dapat tapi sekarang sudah kena beratur. berkat sabar dia, pelanggan dah makin ramai. tahniah dan teruskan usaha semoga bertambah rezeki.amin.

               berbalik kepada tajuk diatas, aku agak terkejut dan terkejat masa aku pergi pasar malam semalam. terkejut dengan cara pemakaian dua tiga perempuan yang aku yakin menganut agama rasmi negara. dengan selamba menyusuri arus orang ramai di pasar dengan pakai seluar pendek yang sangat singkat(bawah sikit dari pangkal peha), memang berani bagi aku. bangga tunjuk selulit kepada orang sekeliling.




aku memang perasan sangat jelingan dari makcik-makcik yang berada disekitar. tak ade rasa segan ke dalam hati minah-minah ni.? disini, aku tiada tujuan nak mengaibkan minah-minah ni(sebab tu aku tak ambil gambar muka) cuma anda telah membuat orang yang berada disekeliling menjadi tidak selesa akan kehadiran anda yang majoritinya yang berada disitu berbaju kurung dan bertudung. kalau hendak berpakaian tu, biarlah ikut keadaan dan tempat. orang macam ni kalau kita bercerita pasal aurat, memang diaorang tak ambil pusing sebab tu kita kena nasihat ikut cara moden yang dah terpahat dalam kepala diorang ni. moden lah sangat.

                      dalam pada itu ada lagi satu fesyen di pasar malam ni. fesyen 'what is your bra colour'. model fenyen ni memang aku yakin seratus peratus islam. yang paling aku tak boleh terima, boleh ke suami dia buat selamba je isterinya berpakaian sedemikian ditempat awam. ini tempat awam, bukan bilik tidur.






2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

betis n peha aku lg lawa...

duke berkata...

seksi n seksa, more to seksa.